Hop til hovedindholdet

Online-foredrag Online-foredrag

Online foredrag: Knoglevenlig bevægelse – om fysisk aktivitet og knogleskørhed

Knoglevenlig bevægelse – om fysisk aktivitet og knogleskørhed

Tid: Onsdag den 8. december kl. 17.00-18.30 (online)
Oplægsholder: River Breinholt, fysioterapeut og ambassadør i Osteoporoseforeningen
Tilmelding og deltagelse: Det er gratis at deltage - tilmeld dig her på siden. Du får tilsendt et link på mail i god tid inden arrangementets start, som du skal klikke på for at se foredraget.
OBS: Du vil modtage en mail med link til foredraget senest onsdag den 8. december kl. 16.45

Knoglevenlig bevægelse – om fysisk aktivitet og knogleskørhed
Bevægelse er for mange mennesker en del af dagligdagen. Vi bukker os, når vi tømmer opvaskemaskinen, går ture i skoven og leger med vores børn og børnebørn.

Når man får stillet diagnosen osteoporose, bliver man let usikker på, hvad man må, og hvad man ikke må. Tryghed ved aktivitet og træning er afgørende for, at man fortsætter med at bevæge sig, selvom man får konstateret knogleskørhed. Mennesker med knogleskørhed har desuden vidt forskellige forudsætninger for at dyrke motion, og det er individuelt, hvor meget man bør belaste sig i forskellige stadier af knogleskørhed.

Få en grundlæggende introduktion til forskellige typer af træning for osteoporosepatienter herunder styrketræning, stødtræning og faldforebyggende træning. Hvilke øvelser er gavnlige, og hvilke bør du undgå? Fysioterapeut River Breinholt deler sin viden på området og guider dig igennem konkrete øvelser. Bliv klogere på, hvorfor motion og bevægelse er vigtigt for din knoglesundhed.